Sunday, 6 January 2013

usus kotor....

korang penah dgr x psl penyakit usus kotor...korang taw x punce2 penyakit ni...ni aku nak cite psl penyakit usus kotor


Tanda-tanda usus atau kolon kita tidak bersih:
1. Sembelit
2. Selalu kentut
3. Sering sakit kepala
4. Susah nak hadam
5. Selalu rasa lesu dan tidak bertenaga
6. Mood yang tidak menentu dan mudah marah
7. Nafas dan najis berbau
8. Perut buncit
9. Selalu lapar
10. Wajah kusam
11. Gastrik
12. Radang hati (pedih ulu hati)
13. Ulser Peptic.
14. Cirit-birit
15. Kanser kolon
korang tgk la tande2 usus kotor ni..klau tgk tande2 ni nmpak cam biase2 je kan..nmpak cam x serius tp bende yg x serius camni la yg ley wat bhaye kat badan kite kalau kite x rawat...


Kesan jika usus kita kotor dan toksin berlebihan dalam badan:
1. Jantung stres atau lemah
2. Sakit sendi dan arthiritis
3. Menjejaskan fungsi otak dan boleh mengakibatkan nyanyuk
4. Menyebabkan muka pucat, berkedut, kulit cela, psoriasis
5. Badan lesu dan otot lemah
6. Berat badan bertambah
7. Cepat nampak tua
8. Kanser


seram la tgk pic ni..ade sape2 yg nak usus jd camni x???kesan dy mmg berbahaya..so kite sume kene la jage kesihatan,x kire la mude atau tua...xde istilah org mude ni shat taw...rajin2 la g wat checkup kat hospital...hehehhee....bye2....

No comments:

Post a Comment

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Nuramirah Rozamri. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa