Wednesday, 27 March 2013

FINAL EXAM !!!!!

Assalamualaikum.....

                             nothing to shared..just nak bgtau my final exam is around the corner.....benci la exam...aku rs mmg xde org pun yg penah suke exam kan.........x taw camne nak describe feeling kalau nak exam ni......sumenye serba x kene..mkin byk yg kite bace...kite rs mkin byk bende yg kite x taw kan...exam aku start 30hb ni smp 12/4 ni ....erkkkkkk...im going to die...dah la cuti sem 2 bln nanti...nak watpe kat umah smp 2 bln weiiiii...........KEJE ?????????? xdpt kut...abah x penah bg keje sejak aku cuti spm lg...aku x penah dpt lg experience keje tu..abah risau sgt nak kasi aku keje..kate abah tkut bile aku dah keje nanti x nak blajar .abah kate cuti2 tu rehat je la..teman mama kat umah lg bgus ...erkkkk..bley ea cam2 ????? pape je la..yg penting kalau kite xde duit abah la kene kasi hhuhuuhuu....btw..wish me luck ok 4 final exam...im so nervous...


                                        HAPPY READING U'OLL ...BYE2

Tuesday, 26 March 2013

TANDE2 TERKENE SIHIR


Hiasan




Susah nak percaya tapi memang terjadi sampai ke hari ini,ada lagi segelintir manusia yang sanggup berbuat apa saja kerana dendam,kerana marah.Ada yang disihirkan sehingga meninggal dunia.Mungkin orang tu terlepas hukuman dunia tapi kena beringat Allah maha mengetahui segalanya.Kadang-kadang kita juga lupa jangan mudah menyakiti hati orang lain.Mungkin cara kita bercakap,perbuatan menimbulkan rasa dendam pada orang.Hati manusia sukar diduga kadang-kadang orang yang tidak disangka tu berdendam.Ada yang kena santau,ada yang diganggu makhluk halus ni.So aku nak kongsi antara tanda-tanda terkena sihir

-TANDA PADA WAKTU TIDUR

1. Sangat susah tidur pada waktu malam
2. Rasa cemas dan sering terbangun pada waktu malam.
3. Mimpi yang buruk atau mimpi melihat sesuatu yang menakutkan serta ingin
memekik untuk meminta pertolongan akan tetapi tidak sanggup.
4. Mimpi yang sangat menyeramkan.
5. Mimpi melihat berbagai macam binatang seperti melihat kuching, anjing,
unta,ular, singa, serigala atau tikus.
6. Gigi geraham yang berbunyi pada waktu tidur.
7. Tertawa, menangis atau memekik pada waktu tidur.
8. Berperasaan sedih pada saat tidur.
9. Berdiri serta berjalan ketika tidur tanpa sedar.
10. Mimpi seolah-olah akan jatuh dari tempat yang tinggi.
11. Mimpi sedang berada di kuburan, ditempat pembuangan sampah atau
tempat yangmengerikan.
12. Bermimpi melihat orang sangat aneh, seperti sangat tinggi, sangat pendek
atau sangat hitam.
15. Bermimpi melihat hantu
.


TANDA-TANDA PADA WAKTU SEDAR ATAU JAGA

1. Kepala selalu pusing, yang tidak disebabkan oleh penyakit pada dua mata,
telinga, hidung, gigi, tekak atau perut.
2. Selalu lupa dari zikir Allah, solat dan ketaatan lainnya.
3. Fikiran yang kacau / Selalu lesu dan malas / Saraf yang tersumbat.
4. Rasa sakit pada salah satu anggota badan sedangkan doktor perubatan
tidak sanggup mengubatinya


WALLAHUALAM

Saturday, 23 March 2013

12 MAKANAN KEGEMARAN RASULLULAH

Kali ni aku nak berkongsi dengan korang 12 Jenis Makanan Kegemaran Rasulullah S.A.W. Ustaz Abdullah Mahmood mengungkapkan, Rasullulah S.A.W. tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai menjaga makanannya sehari-hari. InsyaAllah kalau ikut diet Rasullullah ini, korang takkan menderita sakit perut ataupun keracunan makanan.


1. Barli : Bagus untuk demam jika dibuat sup.
2. Kurma : Nabi berkata rumah yang tidak mempunyai kurma adalah sepert rumah yang tidak ada makanan.
3. Buah Tin: Buah dari syurga. Boleh mengubati buasir.
4. Anggur : Nabi suka buah anggur. Ia membersihkan darah, menguatkan buah pinggang, membersihkan perut.
5. Madu: Ia adalah makanan segala makanan, minuman segala minuman, ubat segala ubat. Mengubati cirit birit jika dibancuh dengan air panas, membuka selera, menguatkan perut, membuang kahak. Elok diminun waktu pagi dengan air suam.
6. Tembikai (Segala Jenis): Nabi berkata wanita mengandung tidak akan gagal melahirkan anak yang baik dari segi karater dan wajahnya
.
7. Susu : Nabi berkata susu baik untuk membuang panas badan seperti tangan membuang peluh dari dahi. Menguatkan belakang, memperbaiki otak memperbaharui pandangan mata, membuang kelupaan
.
8. Cendawan: Baik untuk mata, perancang keluarga.
9. Minyak Zaitun: Rawatan kulit dan rambut. Melambatkan penuaan, merawat radang perut.
10. Delima: Membersihkan tubuh dari syaitan & bisikan syaitan selama 40 hari.
11. Cuka: Nabi selalu meminum dengan minyak zaitun (Trend yang popular di restoran Itali)
12. Air: Minuman terbaik. Jika dahaga hendaklah disedut perlahan-lahan. Jangan diteguk. Mudah mendapat sakit pada hati.
Hati yang bersih dapat melahirkan pemikiran yang waras. Maka, ‘suapkanlah’ ia dengan makanan dari sumber yang halal dan berkhasiat
  
                                      HAPPY READING U'OLL

Friday, 22 March 2013

JENIS DARAH & PERIBADI

Assalamualaikum....
                  
                             ni 2nd entry aku psl darah..entry 1st ary 2 aku dok cite psl  DIET IKUT JENIS DARAH ..kali ni aku nak update psl peribadi ikut jenis darah..bende ni rasenye cam menarik je kalau kite kaji ngan lebih mendalam...hehehee....

 
DARAH ‘O ‘
Individu yang memiliki jenis darah dari kategori ini disifatkan
sebagai individu yang setia, sabar dan sentiasa yakin terhadap
keupayaan dan kebolehan diri sendiri. Selain itu individu dari
kategori ini juga sering bersifat ingin menjadi ketua walau dalam apa
jua perkara yang ingin dilakukan khususnya yang melibatkan kerja-kerja
berkumpulan.

Sekiranya menginginkan sesuatu, kamu akan berusaha untuk mencapai
matlamat tersebut walau dalam apa cara sekalipun. Ada kalanya kamu
dikatakan memiliki sifat cemburu yang agak kuat. Selain itu kamu juga
terlalu serius dalam persaingan sehinggakan ia mampu memberikan
tekanan kepada diri kamu sendiri. Oleh yang demikian kamu harus lebih
bijak mengawal emosi diri mu agar tidak dikuasai dengan tekanan.

 

DARAH ‘A ‘
Keharmonian dan keamanan adalah matlamat utama dalam hidup kamu. Kamu
gemar melakukan kerja-kerja secara berkumpulan dan kamu juga gemar
melibatkan diri dengan berpersatuan. Kamu bijak bergaul dengan
individu disekeliling mu dan ternyata mereka juga sentiasa berasa
senang untuk bekerjasama dengan mu. Sikap sensitif, sabar, dan
bertimbang rasa yang ada dalam diri kamu itu melambangkan bahawa kamu
tergolong dalam kategori individu yang memiliki keperibadian
penyayang. Walau bagaimanapun ada kalanya kamu agak degil dan terlalu
kuat bekerja sehinggakan tidak mengendahkan langsung waktu untuk
berehat. Kamu harus ingat, kesihatan juga perlu diutamakan. Jangan
kerana terlalu leka dengan kerja-kerja kamu itu, kesihatan diri pula
yang terabai.

 


DARAH ‘ B’
Sempoi! Itulah ungkapan yang paling rapat dengan mu. Kamu lebih selesa
dengan kesederhanaan. Dalam perhubungan pula kamu adalah individu yang
terlalu jujur dan lebih gemar berterus terang dalam apa jua perkara.
Dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang diberikan, kamu lebih gemar
melaksanakannya dengan cara kamu sendiri. Kamu adalah individu yang
kreatif dan fleksibel, mudah bagi diri kamu untuk meletakkan diri
sendiri dalam apa jua situasi mahupun kelompok golongan tertentu. Kamu
adalah individu yang bijak bersosial. Namun ada kalanya sikap kamu
yang gemar berdikari dan tidak gemar meminta bantuan orang lain itu,
mampu mendatangkan masalah buat diri mu dan sekali gus memperlihatkan
kelemahan pada diri sendiri. Kamu harus ingat bahawa, tidak semua
perkara kita boleh menyelesaikannya secara bersendirian.


DARAH ‘AB ‘

Tenang dan bijak mengawal emosi, itulah keperibadian yang jelas
terpancar dalam diri individu yang tergolong dalam kategori darah
berjenis AB ini. Kamu juga sentiasa menghormati orang lain dan ini
menjadikan individu yang berada di sekeliling mu berasa selesa untuk
berdampingan dengan mu. Kamu juga memiliki sikap humor semula jadi
dalam diri dan sentiasa bersikap menghiburkan dan ceria. Namun ada
satu perkara yang harus kamu perbaiki dalam diri kamu itu. Kamu perlu
lebih bijak dan berani untuk membuat keputusan sendiri. Jangan biarkan
orang lain membuat keputusan untuk diri kamu sendiri.


 SAME X NGAN PERANGAI KORNG???KDG2 TU KITE RS MMG SAME PUN...AKU YG BACE NI PUN RS CAM EXCITED GAK LA SBB KEBANYAKAN NYE SAME...hehhee... :)

                                       HAPPY READING U'OLL


Thursday, 21 March 2013

CYCLE OF LOVE

Every relationship has a cycle… In the beginning; you fall in love with your partner. You 
 anticipate their calls, want their touch, and like their idiosyncrasies. Falling in love wasn’t hard. In fact, it was a completely natural and spontaneous experience. You didn’t have to DO anything. That’s why it’s called “falling” in love.
People in love sometimes say, “I was swept of my feet.”Picture the expression. It implies that you were just standing there; doing nothing, and then something happened TO YOU.
Falling in love is a passive and spontaneous experience. But after a few months or years of being together, the euphoria of love fades. It’s a natural cycle of EVERY relationship.

Slowly but surely, phone calls become a bother (if they come at all), touch is not always welcome (when it happens), and your spouse’s idiosyncrasies, instead of being cute, drive you nuts. The symptoms of this stage vary with every relationship; you will notice a dramatic difference between the initial stage when you were in love and a much duller or even angry subsequent stage.

At this point, you and/or your partner might start asking, “Am I with the right person?” And as you reflect on the euphoria of the love you once had, you may begin to desire that experience with someone else. This is when relationships breakdown.

The key to succeeding in a relationship is not finding the right person; it’s learning to love the person you found.

People blame their partners for their unhappiness and look outside for fulfillment. Extramarital fulfillment comes in all shapes and sizes.
Infidelity is the most common. But sometimes people turn to work, a hobby, friendship, excessive TV, or abusive substances. But the answer to this dilemma does NOT lie outside your relationship. It lies within it.
I’m not saying that you couldn’t fall in love with someone else. You could. And TEMPORARILY you’d feel better. But you’d be in the same situation a few years later.

Because:

The key to succeeding in a Relationship is not finding the right person; it’s learning to love the Person you found.

SUSTAINING love is not a passive or spontaneous experience. You have to work on it day in and day out. It takes time, effort, and energy. And most importantly, it demands WISDOM. You have to know WHAT TO DO to make it work. Make no mistake about it.
Love is NOT a mystery. There are specific things you can do (with or without your partner), Just as there are physical laws Of the universe (such as gravity), there are also laws for relationships. If you know how to apply these laws, the results are predictable.
Love is therefore a “decision”. Not just a feeling.
Remember this always: God determines who walks into your life. It is up to you to decide who you let walk away, who you let stay, and who you refuse to let GO..


Much love.. XOXO


I LIKE HER BLOG DAMN MUCH.... 

Wednesday, 20 March 2013

DIET IKUT JENIS DARAH !!!!

Assalamualaikum....

                    toinkk...toinkkk....rsnye cam dah lame x update entry..bz nak kene siap kan final report unt bio + dah nak dkat final exam...gulp.....seram btul.....hehehee......ary ni tibe2 rase cam nak cite2 psl diet je sbb ary2 kalau aku bkk fb or twitter mcm2 jenis produk kuruskan bdn ade ...sume testimoni nak gempak2 kan..yg aku tgk sume nye jenis produk yg kite kene mkn la..minum la...aku ni jenis yg plg tkut nak mkn produk2 kurus ni...aku rs x confident kalau bende tu melibatkan mulutn dlm badan...sbb yg wat aku tkut ialah kalau tibe2 kite berhenti mkn produk tu tibe2 bdn kite naik lg 3x ganda.....tidak2.....fobia la kalau pkir psl hal tu...aku rs lg bgus kalau kite diet secara semulajadi..lmbt pun xpe asalkan slamat kan....kalau nak diet yg berkesan..salah satu cara nye korang ley gune diet ikut jenis darah korang.....kat sini aku ade selit kan tips2 nye....


Diet Untuk Golongan Darah 'A'

Dr. Peter J.D'Adamo dalam bukunya menyarankan pemilik jenis darah A mengambil diet vegetarian dengan pengambilan makanan yang mengandungi lektin yang sedikit.
Ini kerana jika kandungan lektin diambil dalam kuantiti yang banyak akan mengakibatkan masalah perut. Menurut beliau lagi, golongan individu yang memiliki jenis darah A menghasilkan kandungan lendir lebih banyak berbanding jenis darah lain.
Keadaan ini menimbulkan risiko terhadap jenis penyakit jenis alahan seperti asma, infeksi telinga dan gangguan pada saluran pernafasan. Selain itu sumber makanan berasaskan haiwan seperti ikan dan ayam boleh diambil tetapi dalam kuantiti yang terbatas.
Individu dengan jenis darah ini juga dianjurkan mengambil susu yang telah melalui proses penapaian seperti susu masam, krim tanpa lemak, keju alami, telur dari jenis organik atau ayam kampung (dalam jumlah terbatas), lemak (dalam jumlah terbatas, kekacang dan bijirin dan susu kacang soya.
Individu darah jenis ini perlu mengambil sayur-sayuran dan buah-buahan dalam kuantiti yang banyak.
Makanan yang harus dihindarkan adalah hidangan laut berwarna putih seperti ikan siakap putih, cumi-cumi, daging lembu, daging salai, susu, keju hasil olahan industri, kacang merah, roti, kuih-muih, kek, kentang, mangga, betik, jeruk, pisang, minyak jagung dan minyak kacang tanah.
Ciri khas individu jenis darah A:
  • Memiliki sistem pencernaan yang sensitif
  • Perlu menghindari makanan yang daripada produk susu dan daging
  • Dianjurkan menjadi vegetarian atau mengambil makanan berkadar karbohidrat tinggi, namun rendah lemak
  • Mengurangkan stres dengan bermeditasi, atau berolahraga
  • Cukup beristirehat
Menu diet yang dianjurkan:
Sarapan: Air putih dicampur jus limau nipis dan oat
Snek: Jus anggur / kopi
Makan Tengah Hari: Salad dan roti gandum satu potong serta teh herba
Snek: Kuih beras dua potong dan teh hijau
Makan Malam: Pasta tanpa daging campur brokoli, yoghurt dan teh herba


Diet Untuk Golongan Darah 'B'
Berbeza dengan individu darah jenis A, individu darah jenis B lebih fleksibel.
Teori Dr. Peter J.D'Adamo menyarankan golongan jenis darah ini menghindari makanan beku atau makanan dalam tin manakala sangat menganjurkan makanan berasaskan susu yang memiliki kandungan karbohidrat yang tinggi.
Ciri khas golongan darah B:
  • Dianjurkan untuk melakukan diet dengan berbagai-bagai variasi makanan, namun perlu menghadkan pengambilan daging.
  • Disarankan mengambil makanan dan minuman berasaskan susu untuk meningkatkan sistem imunisasi badan.
  • Olahraga yang sesuai dilakukan adalah berenang, bermain tenis, berjalan kaki dan bermeditasi.
  • Untuk mengatasi stres, disarankan memiliki hobi dan aktiviti berasaskan kreativiti.
Pemilik golongan darah B sangat mudah terhadap penyakit berkaitan imunisasi dan serangan virus, mereka disarankan agar mengambil sayuran hijau yang kaya magnesium dalam kuantiti yang banyak.
Makanan yang dianjurkan adalah daging lembu, kambing kibas, arnab, ikan laut, semua produk susu kecuali 'blue chesse' dan aiskrim, telur ayam organik dan ayam kampung, minyak zaitun, beras merah, beras putih, makanan berasaskan beras dan buah-buahan.
Manakala makanan yang perlu dikurangkan pengambilannya adalah ayam, ketam, udang, kerang-kerangan, telur puyuh, telur itik, minyak bijan, minyak jagung, minyak biji matahari, minyak kacang tanah, minyak soya, kelapa, santan, soya, kacang tanah, biji bunga matahari, biji labu, bijan, kacang pistacio, tempe, tauhu, kacang merah, makanan berasaskan gandum, mi segera, beras pulut, jagung, lobak, tomato dan jagung.
Menu diet yang dianjurkan:
Sarapan: Bijirin dan buah pisang beserta segelas susu tanpa lemak
Snek: Jus anggur
Makan Tengahari: Sepotong dada ayam dan dua potong roti beserta salad dan teh herba
Snek: Jus limau/yogurt dan teh herba
Makan Malam: Sepotong ikan salai, sayur rebus, buah-buahan segar dan teh herba


Diet Untuk Golongan Darah 'AB'
Pola makan pemilik golongan darah AB adalah gabungan antara pola makan golongan darah jenis A dan B.
Penyakit yang berisiko dijangkiti adalah sinus, infeksi telinga, dan gangguan saluran pernafasan.
Pengambilan jenis makanan yang dianjurkan adalah hidangan laut, semua jenis telur (kecuali telur itik), susu fermentasi (melalui proses penapaian), minyak zaitun, minyak kacang soya, minyak kacang tanah, kacang tanah, semua jenis sayuran kecuali jagung, taugeh dan cendawan dan semua jenis buah-buahan kecuali jeruk.
Golongan daripada jenis darah ini, harus menghadkan pengambilan daging lembu, udang dan ikan laut, susu dan semua produk susu serta daging yang diproses.
Makanan berasaskan kekacang pula perlu diambil dalam kuantiti sedikit.
Kurangkan pengambilan berasaskan gandum seperti roti, kek, kuih-muih dan pasta.
Ciri khas individu jenis darah AB:
  • Memiliki sistem pencernaan yang sensitif
  • Disarankan untuk mengambil makanan dalam kuantiti sedikit tetapi kerap
  • Untuk lebih bertenaga olahraga pada setiap pagi digalakkan
Menu diet yang dianjurkan:
Sarapan: Air limau nipis, jus anggur, roti dua potong beserta satu potong keju
Snek: Yogurt
Makan Tengahari: Dada ayam empat hirisan, salad, dua biji buah plum dan teh herba
Snek: Kek keju dan teh herba
Makan Malam: Omelet dan salad buah serta kopi


Diet Untuk Golongan Darah 'O'
Dr. Peter J.D'Adamo menyarankan agar pemilik darah jenis O lebih banyak mengambil makanan berprotein tinggi, mengikut diet rendah karbohidrat dengan pengambilan ikan atau daging (kecuali daging yang diolah) serta sayur-sayuran yang banyak, telur dan kacang namun menghindari produk susu dan gandum.
Beliau turut menyarankan agar pemilik darah jenis ini menghadkan pengambilan buah-buahan. Pemilik darah jenis O harus menghindari semua jenis bijirin, pasta dan nasi. Dr. Peter J.D'Adamo turut menyenaraikan jenis makanan yang perlu dihindar seperti sayur brokoli, sawi, taugeh, terung, cendawan, dan kentang.
Bagi pemilik darah jenis ini, telur, susu, gandum dan kekacang tidak diperlukan memandangkan tubuh telah mendapat khasiat daripada sumber daging.
Hindari jeruk kerana ia mampu mendatangkan keracunan usus kepada golongan darah jenis ini.
Ciri khas golongan darah O:
  • Memiliki sistem imunisasi tubuh yang lebih tinggi berbanding golongan darah jenis lain
  • Mudah mengadaptasi berbagai makanan
  • Untuk mengatasi tekanan, disarankan melakukan aerobik
  • Dianjurkan untuk mengambil makanan berprotein tinggi dan rendah karbohidrat, seperti daging, buah-buahan, ikan, sayuran
  • Berisiko terkena radang dan kerosakan organ seperti arthritis jika makanan yang diambil tidak bersesuaian
Menu diet yang dianjurkan:
Sarapan: Dua potong roti bakar lapis mentega dan sebiji pisang
Snek: Teh herba
Makan tengahari: Sepotong daging panggang, salad bayam dan epal
Snek: Sepotong kuih
Makan Malam: Sepotong daging lembu dan asparagus yang direbus, kentang rebus, buah-buahan dan teh herba
Hasil kajian yang dilakukan oleh Dr. Peter J.D'Adamo ini adalah suatu yang baru dan masih terdapat pertikaian daripada pakar pemakanan. Justeru, tidak melihat kepada jenis darah, apa yang lebih utama adalah mengamalkan pemakanan yang sihat.
Pemakanan sihat hakikatnya adalah mengenai memenuhi keperluan pemakanan harian dan pada masa yang sama, mengelakkan kekurangan atau berlebihan zat yang boleh menyumbang kepada risiko penyakit yang berkaitan dengan pemakanan tanpa mengira jenis darah individu.
Ia meliputi membuat keputusan yang bijak tentang apa jenis makanan yang harus dimakan dan bagaimana mengamalkan tabiat makan yang sihat.
Justeru, terpulanglah kepada anda sama ada ingin mengadaptasi saranan Dr. Peter J.D 'Adamo ataupun tidak.


amacam...sng kan..ikut je cara ni...lbh terjamin hahhaaa...lgpun bile aku bace artikel ni aku rs mknan yg diorg suggest sume berkhasiat je..jd korang xyah risau ...

                                           HAPPY READING U'OLL ....BYE2

SUMBER : http://www.iluvislam.com/gaya-hidup/kesihatan/975-rahsia-diet-menguruskan-berat-badan-mengikut-jenis-darah.html 

Monday, 4 March 2013

NAK 10 JUTA X ????

Assalamualaikum.....



                  Tjuk entry kali ni nak gempak kan...10JUTA urmmmmm ..kalau ty sape yg nak..sume org mesti angkat tgn nye...kalau x ckup tgn ,kaki pun boley hahhahaaa....tp korang penah terpkir x ape yg nak wat kalau dpt 10 juta tu...ade yg kate tu 7 keturunan pun x abis mkn hahhahaaa....tp aku x caye la 7 keturunan x abis duit tu...rsnye 1 keturunan pun x smp kut hhuhuuhu...kalau aku la ,aku dah plan sume bende yg aku nak wat...nak taw x aku nak wat ape ngan 10 juta....


  1. aku nak blanje mak ayah aku ape je yg diorg nak sbb slame aku lahir smp la skrg diorg je yg bg duit, belikan aku mcm2, aku x penah bg pape pape pkai duit aku pun sbb aku xde income lg..aku nak blanje adik2 n sume org yg aku rapat hehheee.... 
  2. aku nak beli pape je keperluan yg aku nak...
  3. aku nakk bwk fmly aku g mane2 je diorg nak...sbb slame ni asyik abah je bwk kitaorg bercuti..aku nak bwk gak hahahaa...
  4. harte 10 juta tu kalau dibelanja membabi buta je mmg x ckup la...jd aku nak bkk mcm2 business yg ley menganda kan duit tu supaya 7 keturunan aku pun still dpt rs duit tu...
  5. aku nak beli byk2 jongkong emas sbb harge emas sll naik ..untuk pelaburan mase hadapan hhuhuuhuu...
  6. dah byk duit tu jgn dilupe org yg x bernasib baik,seharusnye aku nak bersedekah pada org yg memerlukan...n bg bantuan pd program2 amal
  7. aku nak tmbh kemudahan2 kat masjid n surau2...
  8. aku nak tunaikan haji pas2 beli byk2 al-quran n letak kan kat masjid2 kat sane supaye mudah org yg dtg tunaikan haji nak gune
hehheeee...tu la sume bende yg aku nak wat ngan duit 10 juta tu...kalau korang agaknye  ape yg korang nak wat ngan 10 juta..jom la share ngan aku hehehee






                                ENJOY READING U'OLL ...BYE :)

Saturday, 2 March 2013

POWER BANK ~I WANT DIS !!!!!!!

Assalamualaikum....

                 korang sume mesti dah penah dgr psl POWER BANK kan....mase mule2 aku taw psl power bank ni mmg aku gile2 nak la bende ni....rsnye sume org nak kut bende ni..power bank ni kirenye cam supplier electric energy kalau fon or pape gadget korang tetibe dah low gile2...gile best kan..




nmpka tu...mcm2 rupe charger ade..sbb nak bg sume gadget ley gune..gile heaven bende ni
hehheheee...


ni la power bank yg aku cite tu...korang just kene charge bende tu dlm 6 jam je n pas2 korang ley gune unt charge fon korang 5x...berbaloi sgt kalau beli..so pasni xde la istilah bateri kong lg...sume gadget ley gune lak 2 ...
aku lak mmg btul2 kene ade bende ni sbb aku gune fon yg bateri dy cam hampeh....


ni la fon aku gune..btul ke x aku ckp bateri dy cam hampeh..gune mmg best tp bateri dy sll bikin aku pns je...hehheee..rsnye sume yg gune smartphone mesti ade masalah cam aku .kirenye kalau ade power bank ni settle la masalah terbesar aku ni hahahhaa


best kan power bank ni.....heheee....ade sape2 x yg dah beli bende ni,ley la kongsi pengalaman korang gune bende ni ngan aku..ok ke x bende ni hhuhuuhuu....

HAPPY READING BYE2 :)

Friday, 1 March 2013

MARCH COMING AGAIN :)

 Assalamualaikum.....

     excited nye dah msuk bln March....tp seram gak sbb bulan march aku ade final exam....benci la....kalau blajar xde final exam xley ke!!! stress la bile pkir final dah nak dkt....urmmmm...tp ade gak yg best dlm bln ni....

1. final exam

2.my bufday....i'm going to 21 ..hhuhuuhuu

3.anniversary with Mr. F ....<3

SUMENYE BERLAKU DLM BLN MARCH..unt bdk2 sek ni confirm suke bln march sbb ade cuti sek seminggu kan hahahhaaa..aku taw la..sbb dulu aku pun mmg tunggu bln 3  ...

untuk korang lak ade x pape yg special untuk bln March ni hehheeee....

HAPPY READING...BYE2 U'OLL :P


 
♥ Copyright © 2013 reserved to Nuramirah Rozamri. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa