Sunday 6 January 2013

KEK BATIK....

       Ary ni aku nak kongsi resepi kek batik..rsnye ramai yg taw wat kek ni kan..aku ade gak search2 kat internet psl resepi kek ni...most resepi yg aku jumpe mesti ade yg letak milo...tp korang taw x kalau letak milo kek korang ssh nak mampat taw..lastly aku col mak teh n mintak je resepi kat dy..sumpah resepi dy ni mmg simple n sdap sgt ..kalau korang ttp mate pun confirm kek korang siap nye hahahhaaa...sukatan gune cwn dy,so korang xyah ssh2 nak timbang2 :)

Bahan2
  • 3 biji telur 
  • 1 cwn koko (gune la pape jenama tp aku suke gune van houten )
  • 1 cwn butter
  • 1sudu teh esen vanila
  • 1 cwn gula
  • 1 cwn air
  • sepeket biskut marie dipatah dua..
Cara2

  • korang campurkan sume bahan kecuali biskut dlm periuk..
  • pas campur sume kacau je ngan senduk smp sume bahan sebati..
  • pas2 br la korang letak periuk tu atas api..kacau smp la coklat tu jd berketul ketul..
  • bile dah settle sume msuk biskut.gaul smp rata.pasti kan sume biskut kene coklat taw..
  • pas dah siap mampat kan dlm loyang..msuk kan dlm peti ais..dah sejuk nanti br best nak mkn 



 nanti bile dah potong lbh kurang camni la rupe dy.senang kan resepi dy..slamat mencuba :)

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Nuramirah Rozamri. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa